Nästa artikel
Premium Gemensamt språk, bättre bemötande och mer kunskap. På Djurgårdsskolan har personalen på lågstadiet och grundsärskolan gått en kurs om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Utbildningen har redan gett resultat i verksamheten.
En grupp lärare, förskollärare, barnskötare och elevassistenter sitter i ett rum och tittar på en film som handlar om personers upplevelser av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det är hösten 2016 på Djurgårdsskolan i Eskilstuna. Under drygt ett år har ett fyrtiotal anställda från lågstadiet och grundsärskolan genomgått en distansutbildning om neuropsykiatriska funktionsnedsättning, arrangerad av Specialpedagogiska skolmyndigheten. Det var specialpedagogen Victoria Trübe
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Studie: Hög förekomst av autism hos barn i en multietnisk stadsdel
- ”Borderline är ett neuropsykiatriskt tillstånd.”
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- Extra utmanande tonår
- ”Ofrivilliga blinkningar är vanligast”
- ”Vem hjälper mitt vuxna barn med adhd?”