Nästa artikel
Premium Den är mjuk att hålla i och är till för att lugna tankarna och förbättra koncentrationen. Kullabyrinten har landat på Norra skolan i Sveg och är där för att stanna. Special Nest har intervjuat Marie Forsman, specialpedagog på skolan.
När specialpedagog Marie Forsman i Sveg för första gången såg en kullabyrint i ett inlägg på Facebook, introducerade hon den genast som ett taktilt hjälpmedel för grundskoleeleverna, som en del i skolans arbete med extra anpassningar. – Jag ville vara med och påverka miljön för de elever som har det tufft i skolan och som inte är självgående i alla situationer. En del är oroliga och behöver gå upp och röra på sig, men med labyrinten kan de sitta ner längre stunder. Andra k
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Pianot blev räddningen i det svåra – nu sprider Anna kunskap om autism
- Rapport: Tidiga insatser avgörande för att stoppa läs- och skrivkrisen
- Neurotypisk och neurodiversitet – vad betyder begreppen?
- Lästips: Starka känslor vid npf – och hur dessa kan hanteras
- Så här funkar WISC-testet
- Så kan Wittingmetoden hjälpa elever med autism och dyslexi
- Engelska – en språklig frizon för autistiska elever?