Nästa artikel
Premium Mer kunskap om NPF och bättre anpassningar i undervisningen och läromiljön. Det har varit receptet för Källbrinksskolans högstadium i Huddinge som de senaste åren har NPF-säkrat sin verksamhet.
När Elinor Kennerö Tonner arbetade som lärare i svenska i början på 00-talet möttes hon ofta av elever med särskilda behov – inte sällan personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Hon såg att det var elever med NPF-problematik på skolan som hamnade efter och bestämde sig redan då för att försöka anpassa sin egen undervisning i klassrummet. Detta perspektiv tog hon med sig när hon år 2012 blev biträdande rektor på Källbrinksskolans högstadium, belägen i Huddin
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Utredaren om npf i arbetslivet: ”Jag läser fort”
- Forskning om (dystra) framtidsprognoser vid npf
- Ny bok om skammen att leva med ätstörning som vuxen
- Så fungerar adhd-medicin
- Violinisten Stefan Lindström: ”Jag är väldigt emotionell”
- Nytt finskt spel ska indikera tecken på adhd
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor