Nästa artikel
Premium Mer kunskap om NPF och bättre anpassningar i undervisningen och läromiljön. Det har varit receptet för Källbrinksskolans högstadium i Huddinge som de senaste åren har NPF-säkrat sin verksamhet.
När Elinor Kennerö Tonner arbetade som lärare i svenska i början på 00-talet möttes hon ofta av elever med särskilda behov – inte sällan personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Hon såg att det var elever med NPF-problematik på skolan som hamnade efter och bestämde sig redan då för att försöka anpassa sin egen undervisning i klassrummet. Detta perspektiv tog hon med sig när hon år 2012 blev biträdande rektor på Källbrinksskolans högstadium, belägen i Huddin
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Nytt verktyg: Så kan autism och adhd upptäckas i förskolan
- Så kan du hantera din oro – 10 insikter och råd från psykologen
- Så här funkar WISC-testet
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem
- Så fungerar adhd-medicin