Nästa artikel
Premium Elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar kan ha svårt att genomföra en skrivuppgift om den är för generell. Men om läraren är tydlig och lyhörd ökar möjligheten för alla elever att lyckas med skrivandet. Det menar läraren Anne-Marie Körling som är aktuell med boken "Från stavfel till stavrätt – genom ord, bokstäver och litteratur".
När Anne-Marie Körling under en lunch med förläggaren Tobias Ludvigson fick frågan om hon kunde skriva något åt Gothia kompetens visste hon direkt vad hon ville fokusera på. Rättstavning är ett intresse som har följt henne sedan hon började arbeta som lärare då hon upptäckte att en av de vanligaste frågorna var: hur stavas det här? – Som lärare kan vi nöja oss med att svara två p på frågan hur papper stavas och sedan inte ge frågan någon mer uppmärksamhet. Men vad ger
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Inte vanliga utbrott: Så känner du igen autistisk meltdown/shutdown
- Förslaget: Skrota läkarintyg för körkort vid adhd och autism
- Så här funkar WISC-testet
- Stress och trötthet vid adhd och autism – 6 lästips som kan hjälpa
- Den dolda kampen: Därför är trötthet vanligt vid autism
- Ny forskning: Autister om stress, maskering och välmående på jobbet
- Så kan förskolan bemöta barn i behov av mer stöd – 5 tips ur ny bok