Nästa artikel
Premium Har man svårigheter med de exekutiva funktionerna kan det få stora konsekvenser för läs- och skrivutvecklingen. Hur arbetar man med detta på bästa sätt, och vilket stöd och anpassningar får man tillämpa? Therese Klang är speciallärare och arbetar med elever med npf.
– Många av våra elever har läs- och skrivsvårigheter. Mer än hälften har olika varianter. Therese Klang är speciallärare med inriktning språk och läs- och skrivsvårigheter. Hon är också svensklärare. Hon arbetar på Lunaskolan södra i Stockholm, en resursskola för elever med npf. Hon arbetar med att ta fram strategier för hur lärare ska arbeta med elever som har svårt att nå målen på grund av svårigheter med läsning, skrivning och språkförståelse. Bristande exekut
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Selektivt ätande hos barn med autism – så kan föräldrar hjälpa
- Så sopar du banan för smidigt julfirande vid autism och adhd
- Skollagen del 4 – Hemmasittande
- Så här funkar WISC-testet
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Unik forskning om föräldrar till vuxna autistiska barn som bor kvar hemma: "Kring de här föräldrarna finns en forskningslucka"
- Klassrumsroboten AV1 rycker in vid problematisk frånvaro