Nästa artikel
Premium En ny bok ska höja kompetensen om elever med adhd eller autism. Författarna bjuder på konkreta och vetenskapsförankrade verktyg som pedagoger och skolpsykologer kan använda sig av hela skoldagen. Här får du 10 insikter från boken.
För att hjälpa eleven med adhd eller autism är det klokt att stå med ena foten i psykologi och den andra foten i pedagogik. Hittills har det dock varit skralt med litteratur där läsaren får en översikt av kunskapen från bägge världar. En ny bok vill ändra på den saken, och bjuder också på vetenskapsförankrade verktyg som kan användas under lektioner och övriga skoldagen. Boken Elever med adhd och autism: Psykologiska och pedagogiska perspektiv avrundas med ett rejält lass käl
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Lästips: Starka känslor vid npf – och hur dessa kan hanteras
- Autism i arbetslivet: ”Kompetens borde avgöra – inte social förmåga”
- Så kan lärare stötta vid språkstörning: ”Finns en okunskap i skolan”
- Tarmsjukdomen IBD hos mamman kopplat till autism hos barnet
- Ny handbok ska effektivisera lärarnas dokumentation – 5 tips ur den
- Språkdebatten fortsätter: ”Speglar att något håller på att hända i synen på autism”
- Studie: Svår samverkan för att hjälpa elever med hög frånvaro