Nästa artikel
Premium Glädjen i att spela musik tog Morten Lundgren Pladsen från Norge till Sverige och en plats på Musikhögskolan Ingesund. Väl där fick han nya insikter om både sig själv och vad som krävdes för att som musikpedagog nå fram till barn med adhd.
Med en tamburin på ena foten kunde Morten Lundgren Pladsen reta gallfeber på kamraterna under barndomens trombonlektioner. Samtidigt var det ett sätt att lättare fokusera och spela noter tillsammans med andra. Som barn och tonåring var musiken en tacksam tillflyktsort för Morten. Han var duktig på det, och dessutom fick han vara någon annan än killen som inte passade in och hade svårt att följa normerna. Ändå skulle dröja tills att han var tjugotvå år och inne på sitt tredje stu
Annons
Populärt innehåll idag
- Pianot blev räddningen i det svåra – nu sprider Anna kunskap om autism
- Rapport: Tidiga insatser avgörande för att stoppa läs- och skrivkrisen
- Neurotypisk och neurodiversitet – vad betyder begreppen?
- Så här funkar WISC-testet
- Lästips: Starka känslor vid npf – och hur dessa kan hanteras
- Ny handbok i specialdidaktik – så kan lärare få fler elever att lyckas
- När du tvingas spela en roll – detta är maskering vid autism: 5 lästips