Nästa artikel
Tekniska museet anordnar som en del i sitt tillgänglighetsarbete en lärarkväll om adhd den 25 maj.
Tekniska museet annordnar den 25 maj en kväll för lärare, för att de ska få lära sig mer om hur det kan vara att leva med diagnosen adhd.
Det är Underbara ADHDs grundare Georgios Karpathakis som föreläser om att (över)leva med adhd. Läs mer om honom här. Han var 25 år gammal när han fick diagnosen, och föreläser om hur livet var innan dess. Han ger också tips på olika strategier som han använder varje dag för att få livet att gå ihop.
Kvällen är en del av Tekniska museets tillgänglighetsarbete. Kvällen, som pågår mellan klockan 17 och 20, vänder sig till lärare och är helt gratis, men kräver förbokning.
Annons
Populärt innehåll idag
- ”Fritids kan fånga upp sårbara barn – men förutsättningarna är dåliga”
- Specialintressen vid autism – 8 lästips
- Forskare: ”Adhd-medicin kan liknas vid glasögon”
- Ny studie visar att barn med adhd behöver röra sig för att minnas
- Stor KI-studie visar samband mellan adhd och demens
- Biologisk klocka även för män
- 4 av 10 barn med autism lider av sömnapné