Nästa artikel
En man i femtioårsåldern ertappades med amfetamin både på sig själv och i blodet - och skyllde på adhd-medicin. Nu har han dömts till skyddstillsyn.
Det var i september 2015 som 50-åringen stoppades av polisen på Järnvägsgatan i Ronneby. I en väska i passagerarsätet hittades ammunition och ett så kallat slam gun. Förklaringen var att han hade vapnet som skydd mot vildsvin när han fiskade. Dessutom hade 50-åringen dessförinnan ertappats med amfetamin, både på sig själv och i blodet. Först erkände 50-åringen både innehav och bruk av drogen, men ändrade sig sedan och sade att det handlade om spår av adhd-medicin. Tingsrätten bedömde inte dessa uppgifter som trovärdiga och mannen har nu dömts till skyddstillsyn med 240 timmars samhällstjänst. Detta rapporterar Blekinge Läns Tidning.
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- ”Fritids kan fånga upp sårbara barn – men förutsättningarna är dåliga”
- Allt mer fokus på samspelet mellan funktion och miljö vid autism och adhd
- Specialintressen vid autism – 8 lästips
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- 10 tips på böcker med npf-fokus inför semestern
- "Jag är psykolog men hade inte hört talas om PDA tidigare"
- "Kan jag kräva en stödperson?"