Nästa artikel
Gävleborg är länet som skriver ut mest adhd-medicin till pojkar mellan 10 och 17 år, enligt siffror från Socialstyrelsen, rapporterar Sveriges Radio Gävleborg.
I genomsnittt var tioende pojke tog under fjolåret någon form av medicin mot diagnosen, och på tio år har antalet personer som tar adhd-medicin närapå tiodubblats i länet, skriver Sveriges Radio Gävleborg.
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- "Jag är psykolog men hade inte hört talas om PDA tidigare"
- Allt mer fokus på samspelet mellan funktion och miljö vid autism och adhd
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Försäkring vid npf-diagnos – ett snårigt skydd
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Så kan arbetslivet funka bättre för autistiska personer – enligt unika bolaget