Nästa artikel

  • "Ju tydligare vi varit med vad vi vill ha, desto mer har beställarna förstått och tillmötesgått oss", säger Madeleine Jansson, rektor på Stigtomta.

  • "Vi har lektioner i moderna språk, då elever från andra skolor kommer hit. En av eleverna med npf upplevde skolan som att komma hem, att man kunde slappna av här", säger Marianne Sollenberg, biträdande rektor på Stigtomta.

  • Marianne Sollenberg är biträdande rektor, som varit skolledare sedan 2012 och jobbat med skolutvecklingsprojekt. I grunden är hon lärare för årskurserna 1–7.

  • Madeleine Jansson är rektor på Stigtomta sedan 2015 och skolledare sedan 2012. I grunden är hon socialpedagog.

Premium Redan på ritpappret hölls neuropsykiatriska diagnoser i åtanke. Nu är Nyköpingsbaserade Stigtomta skola och förskola invigd, testad och mycket väl godkänd – både elever och personal trivs med de npf-vänliga anpassningarna.

Det råder ingen tvekan om att elever och personal på Stigtomta förtjänat de nya lokalerna. Fram till invigningen i våras hade skolans cirka 300 elever och anställda tillbringat dagarna i akuta lösningar. Tidigare pågick verksamheten i åtta olika hus, bland annat enplanslängor från 70-talet, men efter mögelangrepp tvingades skolverksamheten flytta in i tillfälliga paviljonger i väntan på den nya skolan.   En skola för alla Stigtomta förskola och skola är en kommunal verksamhet

Premium - tillgängligt för prenumeranter

Teckna prenumeration
Kategorier: 
Skola
Annons