Nästa artikel
Premium Stödet för elever med funktionsnedsättning i skolan är bristfälligt. Utbildningen är otrygg, otillgänglig och icke likvärdig, enligt SPSM:s rapport “Villkor för utbildning”. Dessutom är föräldrars engagemang och utbildning avgörande för vilken hjälp eleverna får.
Skolsituationen för barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning har inte förbättrats de senaste åren. Stödet brister och konsekvensen blir en utbildning som inte är likvärdig. Det framkommer i Specialpedagogiska skolmyndighetens, SPSM:s, kartläggning av villkor som barn, elever och vuxna med funktionsnedsättning har att förhålla sig till i sin utbildningssituation. Rapporten Villkor för utbildning presenterades den 27 mars via ett frukostseminarium. När SPSM redogör
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Selektivt ätande hos barn med autism – så kan föräldrar hjälpa
- Så sopar du banan för smidigt julfirande vid autism och adhd
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Skollagen del 4 – Hemmasittande
- Så här funkar WISC-testet
- ”Det är vanligt att man inte inser vad diagnosen handlar om”
- Unik forskning om föräldrar till vuxna autistiska barn som bor kvar hemma: "Kring de här föräldrarna finns en forskningslucka"