Nästa artikel
Premium Under grundskolan och gymnasiet gick Nils Eriksson i särskoleklass – nu är han pedagogikdoktorand vid Mittuniversitetet. För Special Nest berättar han om skolåren präglade av mobbning och utanförskap, utvecklingsstörningsdiagnosen som han blev av med som vuxen och synen på sin autism.
I våras påbörjade Nils Eriksson, 27, en femårig doktorandutbildning inom pedagogik vid Mittuniversitet i Sundsvall. Detaljerna i hans kommande forskning är ännu inte spikade, men klart är att han ska fokusera på förskolebarns perspektiv på vuxna och på pedagogiken – med avsikt att göra barns röster hörda. Hans forskningsintresse för förskolan har inte uppstått av en slump. Det var just i den miljön som problemen började för Nils Eriksson, som är född och uppvuxen i Skelle
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Läraren som vänder problematisk frånvaro med VR-pedagogik
- Undvik stress och oro med en bra sommarplanering
- Autismbeteenden är olika hos pojkar och flickor
- ”Rättsprocessen behöver anpassas för personer med NPF”
- Hon sprider kunskap om npf inom gymnastiken
- Liberalerna vill se specialklasser för elever med problembeteenden
- "Hade jag fått diagnosen tidigare hade jag varit mindre ovän med mig själv"