Nästa artikel
Premium Under grundskolan och gymnasiet gick Nils Eriksson i särskoleklass – nu är han pedagogikdoktorand vid Mittuniversitetet. För Special Nest berättar han om skolåren präglade av mobbning och utanförskap, utvecklingsstörningsdiagnosen som han blev av med som vuxen och synen på sin autism.
I våras påbörjade Nils Eriksson, 27, en femårig doktorandutbildning inom pedagogik vid Mittuniversitet i Sundsvall. Detaljerna i hans kommande forskning är ännu inte spikade, men klart är att han ska fokusera på förskolebarns perspektiv på vuxna och på pedagogiken – med avsikt att göra barns röster hörda. Hans forskningsintresse för förskolan har inte uppstått av en slump. Det var just i den miljön som problemen började för Nils Eriksson, som är född och uppvuxen i Skelle
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Mikaela Jackleus: Så stöttar jag mitt barn med extrem kravkänslighet
- Växande intresse för extrem kravkänslighet hos barn
- Sjuksköterskor med autism eller adhd hemlighåller diagnosen
- Så här funkar WISC-testet
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem
- Diagnosen PDA används trots kritik
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån