Nästa artikel
Premium Extra anpassningar för elever har kritiserats för att sättas in för sent, fungera dåligt och vara en rejäl börda för lärarna. Nyligen presenterades ett delbetänkande från en statlig utredning med förslag om att avskaffa extra anpassningar. I stället väntas en renässans för undervisning enskilt och i liten grupp.
Regeringen har kavlat upp ärmarna och lovat krafttag för att få svensk skola på rätt köl. Eleverna har gjort ett rekordstort kunskapstapp enligt den internationella skoljämförelsen Pisa och närmare var femte elev går ut nian utan gymnasiebehörighet. Många elever med diagnoser som autism och adhd har en kämpig skolgång, präglad av både hög frånvaro och bommade kunskapsmål. ”Stort svek” att anpassningar sätts in för sent Först, lite bakgrund. När skolpersonal, vårdna
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Läraren som vänder problematisk frånvaro med VR-pedagogik
- Hon sprider kunskap om npf inom gymnastiken
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Personliga berättelser om autism och adhd kan stärka och inspirera
- Liberalerna vill se specialklasser för elever med problembeteenden
- Så här funkar WISC-testet
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem