Nästa artikel
Premium Det danska företaget People Like Us säljer hantverksöl och har stora sociala ambitioner. Trots att de inte brygger ölen själva har de kunnat bygga upp sitt varumärke och konkurrera på den kommersiella marknaden. Mer än hälften av de anställda har någon diagnos, till exempel adhd eller autism. Special Nest har intervjuat vd:n Lars Carlsen.
Ölföretaget People Like Us ligger på Vermlandsgade på Amager i Köpenhamn och säljer öl under eget varumärke, trots att de inte har något eget bryggeri. På Jagtvej på Nørrebro har de öppnat en bar där folk kan slinka in för en flaska, med namn som Reclaimed Madness och Spontan Goes Spontan. På Istedgade mitt i Köpenhamn driver de butiken The Social Beer Shop ihop med det danska bryggeriet Mikkeller. Hos företaget arbetar just nu 45 personer och 80 procent av dem har någon diagn
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Från lidande till autistiskt välbefinnande – unik forskning om en förbisedd fråga: "Vi är inte vana att prata om positiva sidor"
- Social träning i skolmiljö för elever med autism – så funkar Skolkontakt: "I gruppen är det okej att vara sårbar"
- 5 lästips om vikten av fysisk rörelse
- Så här funkar WISC-testet
- Ett gott liv för autister – hur ser det ut? Unik forskning på gång
- Doktorand med autism: ”Känns som att jag har hittat rätt arbete”
- Fördelarna med autism: ”Jag är väldigt fokuserad”