Nästa artikel
Premium Inför gymnasievalet råder blandade känslor. Förväntan, oro och massor av frågor är något som studie- och yrkesvägledaren Cecilia Ringnér möter i sitt arbete på skolor där elever med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning går.
Många föräldrar till barn med särskilda behov hör av sig till studie- och yrkesvägledare med frågor som rör gymnasievalet redan när eleverna precis har börjat högstadiet. Det tycker Cecilia Ringnér är en väldigt bra idé. – Inför gymnasievalet finns det mycket oro, och jag skulle säga att lite av den oron är befogad. Därför kan det vara klokt att inte skjuta upp det till sista terminen i årskurs nio. Många frågetecken kan man räta ut tidigt så att lugnet kan få lägg
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Inte vanliga utbrott: Så känner du igen autistisk meltdown/shutdown
- Förslaget: Skrota läkarintyg för körkort vid adhd och autism
- Så här funkar WISC-testet
- Den dolda kampen: Därför är trötthet vanligt vid autism
- Ny forskning: Autister om stress, maskering och välmående på jobbet
- Så kan förskolan bemöta barn i behov av mer stöd – 5 tips ur ny bok
- Stockholm börjar med distansundervisning för elever med hög frånvaro: "Kan vara en stor fördel för vissa elever"