Nästa artikel
Premium Färre tidskrävande möten för lärarna, Pax-modellen för studiero och en lästrappa för att förbättra läsutvecklingen. Det är några framgångsfaktorer som har vänt den negativa situationen på kommunala Hammarkullsskolan i Göteborg. Biträdande rektor Linnea Lindquist berättar nu om resan i en ny bok.
När Linnea Lindquist började arbeta som rektor på Hammarkullsskolan under hösten 2016 hade denna kommunala F-3-skola, som ligger i ett särskilt utsatta område i Göteborg, problem i form av en stimmig miljö och dåliga kunskapsresultat. Hon bestämde sig för att göra någonting åt den negativa utvecklingen och skrev då en handlingsplan, som sedan dess har införts på skolan. Nu berättar hon frikostigt om sina tankar i den nya boken Att vända en skola – en rektors erfarenheter.
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Lästips: Starka känslor vid npf – och hur dessa kan hanteras
- Autism i arbetslivet: ”Kompetens borde avgöra – inte social förmåga”
- Så kan lärare stötta vid språkstörning: ”Finns en okunskap i skolan”
- Tarmsjukdomen IBD hos mamman kopplat till autism hos barnet
- Ny handbok ska effektivisera lärarnas dokumentation – 5 tips ur den
- Språkdebatten fortsätter: ”Speglar att något håller på att hända i synen på autism”
- Studie: Svår samverkan för att hjälpa elever med hög frånvaro