Unga kvinnor drabbas i allt större utsträckning av psykisk ohälsa. Men det är fortfarande få som vågar prata om det. Kosmetikkedjan Kicks har därför startat S.H.A.R.E. Ett långsiktigt initiativ där Kicks tillsammans med Mind och den ideella stödorganisationen Tjejzonen vill bidra till att öka kunskapen om psykisk ohälsa så att fler vågar prata om det – och be om hjälp.
Vid varje såld produkt av Kicks eget märke ur makeup-, hudvårds-, och hårvårdssortimentet får Mind och Tjejzonen en krona. Förutom att bidra finansiellt till Mind och Tjejzonen kommer Kicks bland annat att använda sina kommunikationskanaler för att prata om psykisk ohälsa och hur man kan jobba förebyggande. Mind har dessutom utbildat delar av Kicks personal i psykosocial arbetsmiljö, i ett program som löper långsiktigt över tid.
Liknande innehåll
Populärt innehåll idag
- Forskning: Taktil massage ger lindring till unga med adhd
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Så här funkar WISC-testet
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- 12 boktips inför sommaren – läs på om autism och adhd
- Nu avslutas projektet för diagnostisk omprövning – 55 av 75 unga vuxna fick sin npf-diagnos borttagen
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem