Nästa artikel
Premium Många skolor har svårt att ge anpassad utbildning till elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Beteendevetaren Linda Jensen arbetar med en bok som ska underlätta uppgiften för lärare och skolledare.
Linda Jensen, beteendevetare och författare med neuropsykiatri som specialintresse, är inne i slutarbetet med sin bok. Vilse i klassen – om inkludering och andra fallgropar är arbetsnamnet på boken, som beräknas var ute i handeln kommande vår. I boken beskriver hon sin egna metod kallad Funktionstrappan, som ska ge lärare tydliga verktyg att jobba med. "Om vi vill skapa en inkluderande skola så räcker det förstås inte att stoppa in elever med autism och adhd i den. Vi måste också
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Studie: Hög förekomst av autism hos barn i en multietnisk stadsdel
- ”Borderline är ett neuropsykiatriskt tillstånd.”
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- ”Ofrivilliga blinkningar är vanligast”
- ”Vem hjälper mitt vuxna barn med adhd?”
- Viktigt att skolan har koll på funktionsförmågor