Nästa artikel
Premium Grundskolelever i Finland får stödundervisning tidigare och i högre omfattning än skolbarn i Sverige. Detta enligt EU-kommissionen. Skolverket räknar med att insatser för ökad läsförståelse ska göra skillnad.
EU-kommissionen har studerat flera europeiska länders insatser för barn med särskilt stora behov av stöd i undervisningen i grundskolan. I Sverige är endast 1,5 procent av barnen i grundskolan klassade som barn med stora stödbehov i undervisningen, vilket är den lägsta siffran bland de jämförda länderna. Island har den högsta siffran – där anses 24 procent ha stora behov av stöd för att klara grundskolans mål. Sverige tillhör de länderna där lägst andel elever undervisas i
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Autism och egenvård – åtta handfasta tips för bättre livskvalitet
- Studie: Ett av tre barn får ingen effekt av adhd-medicin
- Sveriges första PDA-konferens sätter fokus på extrem kravkänslighet
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Diagnosen PDA används trots kritik
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer