Nästa artikel
Premium Grundskolelever i Finland får stödundervisning tidigare och i högre omfattning än skolbarn i Sverige. Detta enligt EU-kommissionen. Skolverket räknar med att insatser för ökad läsförståelse ska göra skillnad.
EU-kommissionen har studerat flera europeiska länders insatser för barn med särskilt stora behov av stöd i undervisningen i grundskolan. I Sverige är endast 1,5 procent av barnen i grundskolan klassade som barn med stora stödbehov i undervisningen, vilket är den lägsta siffran bland de jämförda länderna. Island har den högsta siffran – där anses 24 procent ha stora behov av stöd för att klara grundskolans mål. Sverige tillhör de länderna där lägst andel elever undervisas i
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Fridas UF-företag försöker mosa myter om autism
- Undersöker alternativa sätt att höja oxytocinnivåer i hjärnan
- ”Alla barn har rätt till en meningsfull fritid”
- Biologisk klocka även för män
- Sensorisk överkänslighet vid autism
- 10 saker varje barn med autism önskar att du visste
- Sömn i tre steg – sömnhygien, tyngdtäcke och melatonin