Nästa artikel
Premium Vad tycker eleverna egentligen? Ett nytt kartläggningsmaterial ger barn och ungdomar med npf tillgång till vad de känner och tänker om sin skolsituation. Special Nest har intervjuat specialpedagogen Kristin Backman som brinner för att förbättra kommunikationen mellan lärare och elev.
De flesta elever, oavsett om de har en neuropsykiatrisk diagnos eller inte, är hjälpta av visuellt material i undervisningen. På samma sätt är eleven hjälpt av visuellt stöd också för att förklara för läraren vad hen upplever, tänker och känner. Detta är något som specialpedagogen Kristin Backman och arbetsterapeuten Elin Pettersson från Neuropsykiatrisk support har tagit fasta på. Tillsammans har de utvecklat ett kartläggningsmaterial för elever med npf: dels Skolvardag f
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Pianot blev räddningen i det svåra – nu sprider Anna kunskap om autism
- Neurotypisk och neurodiversitet – vad betyder begreppen?
- När du tvingas spela en roll – detta är maskering vid autism: 5 lästips
- Egenomsorg i fokus – så stärker du ditt psykologiska skydd i socialt arbete: "Jag vill fokusera på friskfaktorer"
- Beskedet: Extra anpassningar ser ut att slopas i skolorna
- Ny forskning: Autister om stress, maskering och välmående på jobbet
- Så här funkar WISC-testet