Unga kvinnor drabbas i allt större utsträckning av psykisk ohälsa. Men det är fortfarande få som vågar prata om det. Kosmetikkedjan Kicks har därför startat S.H.A.R.E. Ett långsiktigt initiativ där Kicks tillsammans med Mind och den ideella stödorganisationen Tjejzonen vill bidra till att öka kunskapen om psykisk ohälsa så att fler vågar prata om det – och be om hjälp.
Vid varje såld produkt av Kicks eget märke ur makeup-, hudvårds-, och hårvårdssortimentet får Mind och Tjejzonen en krona. Förutom att bidra finansiellt till Mind och Tjejzonen kommer Kicks bland annat att använda sina kommunikationskanaler för att prata om psykisk ohälsa och hur man kan jobba förebyggande. Mind har dessutom utbildat delar av Kicks personal i psykosocial arbetsmiljö, i ett program som löper långsiktigt över tid.
Liknande innehåll
Populärt innehåll idag
- Pianot blev räddningen i det svåra – nu sprider Anna kunskap om autism
- Rapport: Tidiga insatser avgörande för att stoppa läs- och skrivkrisen
- Neurotypisk och neurodiversitet – vad betyder begreppen?
- Så här funkar WISC-testet
- Kostsam kunskapslucka: Förvärrar hormonsvängningar kvinnors adhd-symptom?
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem
- Tvångets grepp – 4 lästips om OCD