Nästa artikel
Premium Hennes uppväxt kantades av svårigheter och brist på förståelse – och i 4-6-årsåldern fick hon diagnoserna högfungerande autism och språkstörning. Idag föreläser Hilda Hanson för skolpersonal om hur undervisningen kan förtydligas och förbättras för elever inom autismspektrat.
Som barn fick Hilda Hanson ofta stora utbrott när hon utsattes för förändringar eller sociala svårigheter. Hon hade svårt att förstå andra och andra henne. – Jag hade även språkliga svårigheter kring att förstå ordens betydelse och att använda dem i rätt sammanhang, så detta var en stor anledning till mina utbrott, säger Hilda Hanson. Hennes föräldrar märkte tidigt att hon inte var som andra barn och när hon gick på en vanlig förskola insåg personalen snabbt att hon beh
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Inte vanliga utbrott: Så känner du igen autistisk meltdown/shutdown
- Förslaget: Skrota läkarintyg för körkort vid adhd och autism
- Så här funkar WISC-testet
- Den dolda kampen: Därför är trötthet vanligt vid autism
- Ny forskning: Autister om stress, maskering och välmående på jobbet
- Så kan förskolan bemöta barn i behov av mer stöd – 5 tips ur ny bok
- Stockholm börjar med distansundervisning för elever med hög frånvaro: "Kan vara en stor fördel för vissa elever"