Nästa artikel
Premium Önskemål om reformerad lärarutbildning med fokus på barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar lyser med sin frånvaro. I alla fall när Lärarnas riksförbund debatterar om vad som ska prioriteras för skolan. Special Nest intervjuar Åsa Fahlén, ordförande på Lärarnas riksförbund, och ber henne berätta varför.
Åsa Fahlén kommenterar regeringens satsning på skolan i en debattartikel i tidningen Göteborgs-Posten den 9 september. I artikeln presenterar förbundet fem reformförslag som skulle kosta staten 7 miljarder kronor, alltså hälften av regeringens reformutrymme för skolan. Bland annat föreslås mer investeringar i lärare i utanförskapsområden och att lärarlönelyftet breddas. Men inget av förslagen innebär riktade satsningar mot gruppen elever med särskilda behov, exempelvis barn me
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Autism och egenvård – åtta handfasta tips för bättre livskvalitet
- Studie: Ett av tre barn får ingen effekt av adhd-medicin
- Sveriges första PDA-konferens sätter fokus på extrem kravkänslighet
- Den dolda kampen: Därför är trötthet vanligt vid autism
- Diagnosen PDA används trots kritik
- Alexitymi: När känslorna finns men orden saknas
- Växande intresse för extrem kravkänslighet hos barn