Nästa artikel
Premium En analytisk ledstång för att beskriva problem och hitta konkreta lösningar. Det är en kort beskrivning av stödmaterialet Levla Förskolan som i dag används inom Umeå kommun.
2013 inledde psykologen Erik Rova och hans kollegor Anna Boman och Liselott Wihlbäck projektet Levla Lärmiljön i grundskolan i Umeå kommun. Syftet var att utveckla ett stödmaterial för att tidigt förebygga och hantera problemsituationer i skolan och hitta konkreta anpassningar och lösningar. Ordet ”Levla” härstammar från dataspelsvärlden och betyder i princip ”att höja sig en nivå”. Inom ramarna för Levla Lärmiljön utvecklades också ett material specifikt riktat till yng
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Fridas UF-företag försöker mosa myter om autism
- Hon har skrivit en bokserie för minstingarna med autism
- Adhd och överrörlighet – slump eller samband?
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Så fungerar adhd-medicin
- Så här funkar WISC-testet
- Pandas – en autoimmun sjukdom med neuropsykiatriska symtom