Nästa artikel
Premium En analytisk ledstång för att beskriva problem och hitta konkreta lösningar. Det är en kort beskrivning av stödmaterialet Levla Förskolan som i dag används inom Umeå kommun.
2013 inledde psykologen Erik Rova och hans kollegor Anna Boman och Liselott Wihlbäck projektet Levla Lärmiljön i grundskolan i Umeå kommun. Syftet var att utveckla ett stödmaterial för att tidigt förebygga och hantera problemsituationer i skolan och hitta konkreta anpassningar och lösningar. Ordet ”Levla” härstammar från dataspelsvärlden och betyder i princip ”att höja sig en nivå”. Inom ramarna för Levla Lärmiljön utvecklades också ett material specifikt riktat till yng
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Från rastlös i skolan till skyttekung – bandystjärnan om adhd
- Självskadebeteende kopplat till ökad risk för självmord vid autism
- Så här funkar WISC-testet
- Komma ut i arbete – en utmaning för unga med autism och adhd
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- Hitta vägen framåt: Så gör motiverande samtal skillnad vid autism och adhd