Nästa artikel
Premium Liv, lust och lärande var devisen för L3-programmet i Malmö. Där kunde elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar spela musik och läsa upp till gymnasiebehörighet. Special Nest intervjuar grundaren Mikael Svennerbrandt.
Historien tog sin början år 1992. Det var då ett musikprojekt startades i Malmö – i regi av Rädda Barnen distrikt Malmö – där skoltrötta elever fick syssla med musik och spela in egna skivor samtidigt som de läste upp betygen i matematik, svenska och engelska. Mikael Svennerbrandt, som tidigare bland annat hade jobbat som lärare och kurator, grundade programmet. Efter två år togs det över av Malmö stad och blev en del av gymnasieskolans individuella program (IV) – sedermera d
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Läraren som vänder problematisk frånvaro med VR-pedagogik
- Personliga berättelser om autism och adhd kan stärka och inspirera
- Hon sprider kunskap om npf inom gymnastiken
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Allt längre lista med världskändisar som har npf
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- ”Nu vill jag inte vara tyst längre”