Nästa artikel
Premium Kollegialt lärande, gemensam reflektion och stärkt yrkesroll. Det är några saker som kan åstadkommas vid handledning av skolans personal, antingen individuellt eller i grupp. Special Nest intervjuar en extern handledare som berättar om fördelarna och utmaningarna med konceptet.
Special Nest får ofta frågor på hur man kan klara arbetet med npf-elever i skolan. Många skolor erbjuder handledning enskilt eller i grupp till sin personal, antingen av externa handledare eller elevhälsan. Målet är att personalen ska bli bättre på att använda sig sina kunskaper och erfarenheter i den praktiska verksamheten. Sara Köhlin bedriver handledning i egen regi. – Jag har genomgått en handledarutbildning på en högskola som varvar praktik och teori. Utbildningen har sin gr
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Från lidande till autistiskt välbefinnande – unik forskning om en förbisedd fråga: "Vi är inte vana att prata om positiva sidor"
- Lista: 10 npf-vänliga julklappstips
- Ny dom synliggör svår skolsituation för flickor med autism
- Friåkaren Jon Olsson om adhd-diagnosen: ”För mig har det varit mer positivt än negativt”
- ”Det är tabu att prata om intelligens”
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- ”Ofrivilliga blinkningar är vanligast”