Nästa artikel
Premium Gemensamt språk, bättre bemötande och mer kunskap. På Djurgårdsskolan har personalen på lågstadiet och grundsärskolan gått en kurs om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Utbildningen har redan gett resultat i verksamheten.
En grupp lärare, förskollärare, barnskötare och elevassistenter sitter i ett rum och tittar på en film som handlar om personers upplevelser av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det är hösten 2016 på Djurgårdsskolan i Eskilstuna. Under drygt ett år har ett fyrtiotal anställda från lågstadiet och grundsärskolan genomgått en distansutbildning om neuropsykiatriska funktionsnedsättning, arrangerad av Specialpedagogiska skolmyndigheten. Det var specialpedagogen Victoria Trübe
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Nu avslutas projektet för diagnostisk omprövning – 55 av 75 unga vuxna fick sin npf-diagnos borttagen
- Friåkaren Jon Olsson om adhd-diagnosen: ”För mig har det varit mer positivt än negativt”
- Så här funkar WISC-testet
- Socialtjänstlagen – en lag full av gråzoner
- Adhd – fantastiskt, fruktansvärt och alldeles underbart
- Savanter – fascinerande, mytomspunna och sällsynta
- "Eleverna måste veta vad som förväntas av dem för att lyckas"