Nästa artikel
Premium Gemensamt språk, bättre bemötande och mer kunskap. På Djurgårdsskolan har personalen på lågstadiet och grundsärskolan gått en kurs om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Utbildningen har redan gett resultat i verksamheten.
En grupp lärare, förskollärare, barnskötare och elevassistenter sitter i ett rum och tittar på en film som handlar om personers upplevelser av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det är hösten 2016 på Djurgårdsskolan i Eskilstuna. Under drygt ett år har ett fyrtiotal anställda från lågstadiet och grundsärskolan genomgått en distansutbildning om neuropsykiatriska funktionsnedsättning, arrangerad av Specialpedagogiska skolmyndigheten. Det var specialpedagogen Victoria Trübe
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Intryckskänslighet vid autism – 7 intressanta lästips
- Så kan vården lyckas med behandling av psykiatrisk samsjuklighet vid autism: "Många får inte hjälp och deras lidande förlängs"
- Så här funkar WISC-testet
- Forskare sågar skoltrender: "Att elever har olika lärstilar är en myt"
- Ny forskning: Tydlig koppling mellan adhd och övervikt hos barn
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- Från tjat till prat – ny bok om samtalsmetoder som kan underlätta vardagen för familjer med npf: "Bara ord är ofta inte tillräckliga"