Nästa artikel
Premium Kollegialt lärande, gemensam reflektion och stärkt yrkesroll. Det är några saker som kan åstadkommas vid handledning av skolans personal, antingen individuellt eller i grupp. Special Nest intervjuar en extern handledare som berättar om fördelarna och utmaningarna med konceptet.
Special Nest får ofta frågor på hur man kan klara arbetet med npf-elever i skolan. Många skolor erbjuder handledning enskilt eller i grupp till sin personal, antingen av externa handledare eller elevhälsan. Målet är att personalen ska bli bättre på att använda sig sina kunskaper och erfarenheter i den praktiska verksamheten. Sara Köhlin bedriver handledning i egen regi. – Jag har genomgått en handledarutbildning på en högskola som varvar praktik och teori. Utbildningen har sin gr
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Så kan vården lyckas med behandling av psykiatrisk samsjuklighet vid autism: "Många får inte hjälp och deras lidande förlängs"
- ”Att skada sig själv kan bli ett sätt att hantera sina känslor”
- Helena om kampen för dotterns skolgång: "Vi bestämde oss för att livet är viktigast – inte skolan”
- Från tjat till prat – ny bok om samtalsmetoder som kan underlätta vardagen för familjer med npf: "Bara ord är ofta inte tillräckliga"
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- För tidig födsel ökar sannolikheten för autism
- Svagbegåvade elever hamnar mellan stolarna