Nästa artikel
Premium Förskolans resursbrist kan orsaka ett barns behov av särskilt stöd. Detta enligt vittnesmål som inkom under Förskoleupproret #pressatläge. Den bokaktuella pedagogikforskaren Linda Palla är bekymrad över konsekvenserna när barn tidigt märker att de inte lyckas lika bra som sina skolkamrater – och då riskerar att få en problemstämpel på sig.
Cleo är fem år gammal och går på en genomsnittlig förskola. Hon har därmed 14 klasskamrater och två lärare, bara en av dem har en förskollärarexamen. Som vanligt bombarderas Cleo med intryck – ljudnivån är hög och hennes lärare är överväldigade. När Cleo blir knuffad rinner bägaren över och hon får ett utbrott. Det är inte första gången det händer. Bilden som växer fram hos Cleos stressade förskollärare är en flicka som stjäl tid, energi och arbetsglädje. Lärarn
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Inte vanliga utbrott: Så känner du igen autistisk meltdown/shutdown
- Förslaget: Skrota läkarintyg för körkort vid adhd och autism
- Så här funkar WISC-testet
- Den dolda kampen: Därför är trötthet vanligt vid autism
- Ny forskning: Autister om stress, maskering och välmående på jobbet
- Så kan förskolan bemöta barn i behov av mer stöd – 5 tips ur ny bok
- Stockholm börjar med distansundervisning för elever med hög frånvaro: "Kan vara en stor fördel för vissa elever"