Nästa artikel
I dag, måndag 9 januari, tar utbildningsminister Gustav Fridolin (MP) emot ett betänkande från regeringens utredning ”Att vända frånvaro till närvaro”. Utredningens syfte är att säkerställa alla elevers rätt till en likvärdig utbildning.
Det är betänkandet ”Saknad! Uppmärksamma elevers frånvaro och agera” från utredningen Att vända frånvaro till närvaro som Gustav Fridolin tar emot i dag. Regeringens särskilda utredare Malin Gren Landell som har haft i uppdrag att kartlägga elevers problematiska frånvaro i grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan. I uppdraget ingick även att analysera orsakerna till varför frånvaron har uppstått och föreslå hur skolan kan bli bättre på att öka elevers närvaro samt bli bättre på att vidta åtgäder vid frånvaro.
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Pianot blev räddningen i det svåra – nu sprider Anna kunskap om autism
- Rapport: Tidiga insatser avgörande för att stoppa läs- och skrivkrisen
- Neurotypisk och neurodiversitet – vad betyder begreppen?
- Så här funkar WISC-testet
- Tvångets grepp – 4 lästips om OCD
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- 10 märkliga saker neurotypiker gör