Nästa artikel
Premium Långtgående individuella anpassningar och lärande i avskildhet. Det är en kort beskrivning av Blommensbergsskolan framgångsmetod för att få elever med långvarig skolfrånvaro, så kallade hemmasittare, att återvända till skolan.
Långvarig och problematisk skolfrånvaro är ett fenomen som får allt mer uppmärksamhet. En stor del av den offentliga diskussionen handlar om hur man ska få elever att återvända till skolan. Stockholmsbaserade Blommensbergsskolan – en kommunal grundskola med 550 elever från årskurs sex till nio – har de senaste åren använt en strategi som har visat sig vara framgångsrik för att få eleverna att komma tillbaka. Allt började när Jenny Stanser blev rektor för skolan år 2012. Ho
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Hantera tröttheten: 10 energitips för autistiska personer
- Flickor med autism – 8 lästips
- "Jag hade aldrig klarat av att jobba på ett 9-5-kontor"
- Alexitymi: När känslorna finns men orden saknas
- Sandra Ohannesian skildrar livet med autism genom konst och poesi
- Ansträngt på BUP: Barn med svår psykiatrisk problematik drabbas
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor