Nästa artikel
Premium Långtgående individuella anpassningar och lärande i avskildhet. Det är en kort beskrivning av Blommensbergsskolan framgångsmetod för att få elever med långvarig skolfrånvaro, så kallade hemmasittare, att återvända till skolan.
Långvarig och problematisk skolfrånvaro är ett fenomen som får allt mer uppmärksamhet. En stor del av den offentliga diskussionen handlar om hur man ska få elever att återvända till skolan. Stockholmsbaserade Blommensbergsskolan – en kommunal grundskola med 550 elever från årskurs sex till nio – har de senaste åren använt en strategi som har visat sig vara framgångsrik för att få eleverna att komma tillbaka. Allt började när Jenny Stanser blev rektor för skolan år 2012. Ho
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Pianot blev räddningen i det svåra – nu sprider Anna kunskap om autism
- Neurotypisk och neurodiversitet – vad betyder begreppen?
- "Lugnt bemötande minskar konflikter"
- Savanter – fascinerande, mytomspunna och sällsynta
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- ”Förstå det repetitiva frågandets funktion”
- Hjälpmedel för att hitta stressfaktorer och förebygga utbrott