Nästa artikel
Premium Mellanstadieklassen i Härryda kommun hade genomgått 15 (!) lärarbyten på fyra år. När läraren Terese Madsen tog över undervisningen ville hon ta reda på vad som skulle återskapa motivationen hos eleverna. Då bestämde hon sig för att genomföra en motivationskartläggning och ta in experter i ämnet – nämligen elevernas vårdnadshavare.
Ingen elev var oberörd av de 15 lärarbyten de upplevt på fyra år. – De var starkt påverkade av situationen: de var otrygga, skeptiska mot vuxna, utåtagerande både verbalt och fysiskt mot vuxna och även varandra. Det säger Terese Madsen som blev klassens lärare i januari 2019, samma månad som hon tog sin lärarexamen. Under studietiden hade hon undervisat klassen och blev lite omruskad av upplevelsen. – Jag har generellt lätt för att bilda relationer med elever, fånga klassen oc
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Bättre förskola för barn med autism: tips från en autistisk pedagog
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Läraren som vänder problematisk frånvaro med VR-pedagogik
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem
- Uppsving för kognitionsforskningen