Nästa artikel
Premium Ökad koncentrationsförmåga, bättre kunskapsinhämtning och högre studieresultat. Det allt fler skolor som använder fysisk aktivitet för att öka elevernas inlärningsförmåga. Special Nest intervjuar en som brinner för ämnet, Bodil Opdahl.
Det är en tidig morgon på en grundskola. Elever från en klass i lågstadiet samlas på skolgården för att under ett par minuter genomföra ett så kallat tabatapass, alltså högintensiv intervallträning. För en utomstående kan detta förefalla märkligt. Gör inte denna träning att eleverna blir stökiga och uppeldade till lektionen? Och försämras inte förutsättningarna för lärandet? Snarare gäller motsatsen – forskning visar att fysisk aktivitet kan förbättra elevernas konc
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Vad forskarna vet om prenatalt paracetamol och npf
- Så kan lärare utveckla pedagogisk takt
- Malin Roca Ahlgren: "Jag vill lyfta flickor med npf"
- Ny bok med tips på pedagogisk tillgänglighet vid högre studier
- Så fungerar adhd-medicin
- När motorn saknas - om ADD
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån