Nästa artikel
Premium Rasten är en viktig del av skoldagen och bör prioriteras lika högt som lektionerna. För att alla elever ska få sin återhämtning behöver rasten vara strukturerad och pedagogerna engagerade, berättar idrottsläraren Alexander Skytte. För Special Nest delar han med sig av 8 steg för en välfungerande, tydlig och givande rast.
– Det finns så mycket med rasten som kan göras bättre. Det jag har sett förut är personal som står i grupp, barn som inte har något att göra, onödiga konflikter som uppstår där personalen kommer in och bestämmer vad som är rätt och fel, och en allmän inaktivitet. Och för barn med npf finns ofta en brist i struktur på rasterna. Alexander Skytte är idrottslärare och fritidspedagog och arbetar i en F-5 skola utanför Stockholm. Han är engagerad i frågan om rastverksamhet och
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Hon är mamma till fyra barn med npf-diagnoser
- White noise hjälper barn med adhd att fokusera på skoluppgifter
- Vanligt med PTSD bland autistiska patienter i vuxenpsykiatrin
- Författaren Lotta Lundh: ”Vi gjorde så många fel innan vi visste”
- AI-modell kan leda till tidigare upptäckt av autism
- Psykiatrin förändrar synen på autism och adhd
- Pandas – en autoimmun sjukdom med neuropsykiatriska symtom