Nästa artikel
Premium Med hjälp av appar kan barn i särskolan utveckla sina sociala och emotionella förmågor. Men de appar som finns att köpa är sällan gjorda med dessa barn i åtanke. Detta hoppas interaktionsdesignern Peter Börjesson kunna ändra på. Han ute på särskolor för att hitta nya sätt att samarbeta med barnen kring att skapa appar.
Ingen kan väl ha missat de senaste årens explosionsartade ökning av appanvändning i skolan? Smarta telefoner och läsplattor ger ett många nya sätt för lärare och pedagoger att undervisa. Det finns redan mängder av appar för undervisning och inlärning. De täcker så skilda områden som glosrepetition, huvudräkning och grammatik, såväl som spel som på ett lekfullt sätt fördjupar kunskaperna om medeltiden, geografi eller vad olika djur äter. Men ämnet är relativt nytt, och d
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Mikaela Jackleus: Så stöttar jag mitt barn med extrem kravkänslighet
- Växande intresse för extrem kravkänslighet hos barn
- Sjuksköterskor med autism eller adhd hemlighåller diagnosen
- Så här funkar WISC-testet
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem
- Diagnosen PDA används trots kritik
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån