Nästa artikel
Premium På Bosgårdsskolan i Varberg arbetar ett särskilt flexteam med specialdesignade skoldagar för elever med autismspektrumtillstånd, ast. Tack vare pedagogernas spetskompetens inom ast och flexibla lösningar anpassade efter elevernas behov har de lyckats få samtliga elever att uppnå en lyckad skolgång.
De senaste åren har många kommuner stängt resursskolor och avvecklat mindre undervisningsgrupper för barn med särskilda behov av stöd och anpassning. Riktningen har i stället varit att alla elever ska befinna sig i samma klassrum med en tanke om att det på det viset blir en mer inkluderande skola. Men vad innebär egentligen inkludering? En av dem som ställer sig den frågan är läraren Tobias Hulthén på Bosgårdsskolan i Varberg. Han arbetade tidigare själv på en resursskola i kom
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Vanliga relationsproblem vid autism – och hur ni löser dem
- Han har skapat en låda som simulerar fem minuter med adhd
- Lästips: Autism och adhd hos äldre
- Så här funkar WISC-testet
- Autism i arbetslivet: Mentorskap gör skillnad
- Förstå tonårshjärnan: En Ferrari utan broms eller ratt
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem