Nästa artikel
Premium På Bosgårdsskolan i Varberg arbetar ett särskilt flexteam med specialdesignade skoldagar för elever med autismspektrumtillstånd, ast. Tack vare pedagogernas spetskompetens inom ast och flexibla lösningar anpassade efter elevernas behov har de lyckats få samtliga elever att uppnå en lyckad skolgång.
De senaste åren har många kommuner stängt resursskolor och avvecklat mindre undervisningsgrupper för barn med särskilda behov av stöd och anpassning. Riktningen har i stället varit att alla elever ska befinna sig i samma klassrum med en tanke om att det på det viset blir en mer inkluderande skola. Men vad innebär egentligen inkludering? En av dem som ställer sig den frågan är läraren Tobias Hulthén på Bosgårdsskolan i Varberg. Han arbetade tidigare själv på en resursskola i kom
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Forskning på gång: Kan skolhundar hjälpa vid problematisk frånvaro?
- LIVE Special Nest: Vi förbereder oss för skolstart!
- Ny bok om äldres liv med npf: "Aldrig för sent för ett fungerande liv"
- Så fungerar adhd-medicin
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Psykologer kritiska till fler disciplinära åtgärder i skolan
- 10 saker varje barn med autism önskar att du visste