Nästa artikel
Premium Strukturerad samverkan, tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Det är grunden i Gävle kommuns insatser för grundskoleelever med långvarig skolfrånvaro. Special Nest berättar om SAX-pedagogerna.
– Prestigelöst och flexibelt. Så kan man beskriva oss. Det handlar om eleverna. Skolan är full av prestige tyvärr. Men det måste vara prestigelöst för att eleven ska hamna i fokus, säger Lisa Assolari, SAX-pedagog i Gävle. SAX – så kallas Gävle kommuns insatser för grundskoleelever med långvarig, oroande skolfrånvaro. Lisa Assolari är av av fyra anställda pedagoger på SAX. Därtill finns en elevcoach, en resurs, som jobbar relationsskapande mot eleverna och som finns med dä
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Vad forskarna vet om prenatalt paracetamol och npf
- Ny bok med tips på pedagogisk tillgänglighet vid högre studier
- Så kan lärare utveckla pedagogisk takt
- Malin Roca Ahlgren: "Jag vill lyfta flickor med npf"
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem
- Pandas – en autoimmun sjukdom med neuropsykiatriska symtom
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor