Nästa artikel
Premium När lärare pratar med elever kan de hoppas att kommunikationen leder till en ömsesidighet, men ibland faller det platt. Då behöver de vuxna fundera på hur de gör. I nya boken ”Samtalsmetoder i skolan – förstå och nå fram till dina elever” erbjuder pedagogerna Cajsa Jahn och Malin Reuterswärd konkreta redskap för bättre samtal.
Vuxna pratar för mycket när de vänder sig till barn och det gäller både i undervisning och i samtal, anser författarna till nya boken Samtalsmetoder i skolan – förstå och nå fram till dina elever. Eftersom vissa elever har svårt att ta till sig muntlig information kan det fungera bättre med visuellt stöd. Därför har pedagogerna Cajsa Jahn och Malin Reuterswärd samt psykologen David Edfelt skrivit en bok som fokuserar på samtalsmetoder som även omfattar bilder och symboler. Bok
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Brinner för npf-frågor – nu representerar han 20 000 medlemmar
- Stöd istället för skuld – hon sprider kunskap om obesitas vid autism
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Autism och egenvård – åtta handfasta tips för bättre livskvalitet
- Så kan stressen i förskolan minska – ny bok ger konkreta råd
- Så här funkar WISC-testet
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem