Nästa artikel
Premium Strukturerad samverkan, tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Det är grunden i Gävle kommuns insatser för grundskoleelever med långvarig skolfrånvaro. Special Nest berättar om SAX-pedagogerna.
– Prestigelöst och flexibelt. Så kan man beskriva oss. Det handlar om eleverna. Skolan är full av prestige tyvärr. Men det måste vara prestigelöst för att eleven ska hamna i fokus, säger Lisa Assolari, SAX-pedagog i Gävle. SAX – så kallas Gävle kommuns insatser för grundskoleelever med långvarig, oroande skolfrånvaro. Lisa Assolari är av av fyra anställda pedagoger på SAX. Därtill finns en elevcoach, en resurs, som jobbar relationsskapande mot eleverna och som finns med dä
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Flickor med autism – 8 lästips
- Mormor kan göra skillnad när barnbarnet har autism
- 10 fakta om autism hos flickor – forskaren förklarar
- Pandas – en autoimmun sjukdom med neuropsykiatriska symtom
- Ny bok ska hjälpa elevassistenter: ”Gör ofta ett otroligt jobb”
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Så här funkar WISC-testet