Nästa artikel
Premium Barns hjärnor formas av allt de gör och är med om, inte minst på förskolan där de tillbringar mycket tid. Psykologen David Edfelt har skrivit boken ”Hjärna i förskolan” som handlar om hur pedagoger kan främja barns utveckling och stötta de barn som möter utmaningar i förskolemiljön. För Special Nest berättar han om 7 insikter.
1. Förskolan jobbar med barns hjärnor ”Många barn är på förskolan mer tid än en svensk heltidstjänst för vuxna. Det innebär att de spenderar över 40 procent av sin vakna tid där. Barns hjärnor förändras och påverkas av allt de är med om och det gör att förskolan blir en så viktig del av formandet av barns hjärnor. Man skulle kunna säga att förskolan inte bara jobbar med barn utan också med barns hjärnor.” 2. Hjärnans utveckling ”När vi lär oss saker bildas de
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Stöd istället för skuld – hon sprider kunskap om obesitas vid autism
- Brinner för npf-frågor – nu representerar han 20 000 medlemmar
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Autism och egenvård – åtta handfasta tips för bättre livskvalitet
- Sveriges första PDA-konferens sätter fokus på extrem kravkänslighet
- Sommarläsning del 2: Att ljuga
- Så kan stressen i förskolan minska – ny bok ger konkreta råd