Nästa artikel
Premium Hur kan lärare använda sig av ett specialpedagogiskt perspektiv för att tillgängliggöra undervisningen för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar? Special Nest ställde frågan till specialläraren Eva Helin Henriksson, en av författarna till den nya boken "Specialpedagogik i praktiken – stöd och inspiration för lärare".
Boken Specialpedagogik i praktiken – stöd och inspiration för lärare belyser vikten av att lärare tar hjälp av ett specialpedagogiskt förhållningssätt i undervisningen. – Det är viktigt att som lärare vara intresserad av sina elever och kunna skapa en relation med varje elev så att hen upplever sig sedd, säger specialläraren Eva Helin Henriksson. Det kan till exempel göras genom att uppmuntra elevens styrkor och intressen, bekräfta varje elev med ett leende eller en hand på
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Psykiaterns bästa tips – så kan föräldrar med egen npf-diagnos hantera vardagen: "Att förmedla sina behov kan vara svårt"
- Förslaget: Skrota läkarintyg för körkort vid adhd och autism
- Så här funkar WISC-testet
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Feldiagnostiserad demens kan vara adhd
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Husdjur ökar samspelet vid autism