Nästa artikel
Premium Många lärare upplever att den ofrånkomliga elevdokumentationen stjäl tid från undervisningen, dessutom är risken stor att dokumenten blir en kritisk recension av eleverna. Den nya boken "Dokumentation vid stödinsatser i undervisningen" ska leda lärarna och skolpersonalen rätt. Med hjälp av författarna och pedagogerna Johanna Jozic, Sandra Vidic Arvidsson och Céline Nordenhed listar Special Nest 5 intressanta punkter ur boken.
Elevdokumentation är knappast arbetsuppgiften som lockade in lärarna i yrket, men är en obligatorisk och snårig del av jobbet. Johanna Jozic konstaterar att hon hört många suckar när det vankas dokumentation av extra anpassningar och särskilt stöd. – Det ses som en otroligt stor arbetsbelastning, samtidigt som det blir allt viktigare att dokumentationen är på plats, säger hon. Johanna Jozic är skolchef, Sandra Vidic Arvidsson är grundskollärare och Céline Nordenhed är specialp
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Ny forskning: Autister om stress, maskering och välmående på jobbet
- Ökad risk för utmattning vid adhd – psykologen förklarar varför
- Hur ser personer med autism på att skaffa barn?
- Så kan förskolan bemöta barn i behov av mer stöd – 5 tips ur ny bok
- Den dolda kampen: Därför är trötthet vanligt vid autism
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Så här funkar WISC-testet