Nästa artikel

  • Distansundervisning har på kort tid vuxit fram till en högaktuell fråga.

  • "Elever som vanligtvis har det svårt kan komma att få det ännu svårare om det inte skapas en kvalitativ distansundervisning", säger specialpedagogen Niclas Fohlin.

Premium Distansundervisning har den senaste tiden fått allt mer uppmärksamhet. Det beror inte bara på skolstängningar i spåren av coronapandemin utan också på att regeringen har föreslagit att distansundervisning snart ska kunna erbjudas till elever med problematisk frånvaro. Special Nest har pratat med den pedagogiske utvecklingsledaren Niclas Fohlin om hur man kan sammanföra distansundervisning med kooperativt lärande.

För några veckor sedan lade Niclas Fohlin ut ett Facebookinlägg för att se om det fanns ett intresse av fortbildning kring distansundervisning med kooperativa inslag. Det visade sig vara efterfrågat. Utöver att stötta skolor och lärare att implementera kooperativt lärande har nu distansfortbildning adderats i ekvationen. Niclas Fohlin beskriver inledningsvis hur synen på distansundervisning skiljer sig från lärare till lärare. Efter att skolor tvingades stänga under coronapandemin,

Premium - tillgängligt för prenumeranter

Teckna prenumeration
Kategorier: 
Metoder
Annons