Nästa artikel
Premium Lärarens användning av röstläge, minspel och gester i klassrummet påverkar elevernas inlärning. Detta berättar John Steinberg som är aktuell med boken ”Lärarens kroppsspråk”. ”Genom att bli medveten om ens kroppsspråk kan man lättare få med sig eleverna”, säger han i en intervju med Special Nest.
John Steinberg, fil dr i pedagogik, har arbetat i många år med att studera lärares beteende och vad som gör att vissa lärare enklare får med sig klassen än andra. Han har kommit fram till att lärares kroppsspråk har en viktig betydelse för eleverna. – Elever är blixtsnabba på att bedöma en lärares trovärdighet. Det kroppsspråk du förmedlar påverkar hur eleverna uppfattar dig, säger John Steinberg. I den aktuella boken Lärarens kroppsspråk delar han med sig av konkreta råd
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Så ska kyrkan förbättra bemötandet av npf-familjer
- Använd specialintressen – så kan lärare stötta elever med autism
- Nytt verktyg: Så kan autism och adhd upptäckas i förskolan
- Så här funkar WISC-testet
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Pandas – en autoimmun sjukdom med neuropsykiatriska symtom
- 10 saker varje barn med autism önskar att du visste