Nästa artikel
Premium Tematisk ämnesintegrerad duoundervisning. Det är namnet på en ny pedagogisk modell som är framtagen av och används på en kommunal gymnasieskola i Stockholm. Syftet är bland annat att minska arbetsbördan för eleverna.
ESS-gymnasiet är en kommunal gymnasieskola med specialpedagogisk profil i centrala Stockholm. Skolan har cirka 300 elever, varav runt 70-75 av dem har någon form av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. För tre år sedan startade skolan ett samhällsvetenskapsprogram där man tillämpar en pedagogisk modell som kallas tematisk ämnesintegrerad duoundervisning, TÄD. – Vi startade ett program för elever som har kompetens att gå ett nationellt gymnasieprogram men som är i behov av särsk
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- 10 märkliga saker neurotypiker gör
- Hon är mamma till fyra barn med npf-diagnoser
- Författaren Lotta Lundh: ”Vi gjorde så många fel innan vi visste”
- Vanligt med PTSD bland autistiska patienter i vuxenpsykiatrin
- Så här funkar WISC-testet
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Så fungerar adhd-medicin