Nästa artikel
Premium Tematisk ämnesintegrerad duoundervisning. Det är namnet på en ny pedagogisk modell som är framtagen av och används på en kommunal gymnasieskola i Stockholm. Syftet är bland annat att minska arbetsbördan för eleverna.
ESS-gymnasiet är en kommunal gymnasieskola med specialpedagogisk profil i centrala Stockholm. Skolan har cirka 300 elever, varav runt 70-75 av dem har någon form av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. För tre år sedan startade skolan ett samhällsvetenskapsprogram där man tillämpar en pedagogisk modell som kallas tematisk ämnesintegrerad duoundervisning, TÄD. – Vi startade ett program för elever som har kompetens att gå ett nationellt gymnasieprogram men som är i behov av särsk
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- 8 konkreta steg till bättre undervisning: "Ingen quick-fix"
- Stor studie med fokus på funktion vid adhd och autism
- Far- och morföräldrar viktiga stöd i funkisfamiljer
- Snabbare hjälp hos BUP i Skåne – behöver inte vänta på utredning
- Fridas UF-företag försöker mosa myter om autism
- ”Vem hjälper mitt vuxna barn med adhd?”
- Skadlig stress